Carian Daripada Blog Ini

Rabu, April 20, 2011

SOURCES OF MIND

Saya sebenarnya sejak akhir tahun lepas telah memperuntukkan masa saya berada di atas talian untuk membaca bahan-bahan yang berhubung kait dengan sejarah bangsa dan budaya orang-orang Melayu termasuk asal-usulnya serta perkaitan bangsa Melayu dengan tanah air Malaysia yang dikatakan menjadi menjadi perhatian orang luar lebih-lebih lagi beberapa pihak mendakwa gabungan entiti antara Malaysia dan Melayu itu mempunyai sesuatu yang tersurat dan tersirat yang tidak ramai mengetahuinya. Memang sejak akhir-akhir ini saya obses untuk mengetahuinya tanpa ada pengaruh dari sesiapa. Bukan kerana terlalu fanatik dengan bangsa dan semangat kebangsaan tetapi tatkala dikaitkan dengan kegemilangan Islam kali kedua membuatkan fikiran saya semakin berkembang memikirkan sejauh mana benarnya. Bukan tidak percaya, tetapi terasa bagai ia sebuah mitos khayalan yang melingkari fikiran pihak-pihak berkenaan. 

Namun dalam tidak percaya itu saya bukanlah menolaknya bulat-bulat bahkan memberi ruang untuk akal dan hati meneroka situasi dan keadaan semasa sebelum mempercayai dan menerima andaian yang menyebut mengenai Malaysia sebagai pusat kebangkitan Islam kali kedua dengan bertulang belakangkan umat Melayu yang dilihat bangsa bertuah di pengujung zaman ini. Saya tidak menjadikannya ia sebagai satu pegangan tetapi sebagai individu yang berfikiran realilistik dan analitikal saya berhak untuk menerima sebarang input pada apa pun juga perkara lebih-lebih lagi hobi saya adalah membaca. Kerana dari sikap suka membacalah saya menemukan pandangan-pandangan seperti itu.

berikut adalah antara sumber-sumber bacaan saya:

Alter Terahsia Bangsa Melayu

MistisFiles 

MELAYU NUSANTARA

kanzunQALAM

PANJI HITAM DARI TIMUR

minda bebas

IKHWAN Y ASOIB muqarrabin era Imam Mahdi 


Laman-laman web di atas hanyalah sebahagian daripada sumber bacaan saya di mana selain itu terdapat pelbagai lagi link-link yang saya jadikan sumber bacaan dan saya paparkan juga dalam senarai 'Sources of mind' di mana artikel-artikel di dalamnya begitu menarik minat saya untuk membacanya.

Apapun, saya tidak berhasrat untuk mengajak sesiapa pun sependapat dengan saya, malah atas rasa semangat sukakan pengetahuan maka saya kongsikannya di sini. percayalah, banyak perkara baru yang tidak pernah difikir atau terfikir selama ini membuatkan kita teruja untuk membaca dan terus membacanya. Terus terang juga, kerana asyik membaca artikel-artikel daripada sumber itulah membuatkan saya tiada masa untuk meng-up-date-kan blog saya. 

Dan sebenarnya juga, artikel di bawah ini menjadi asas dan tarikan kepada saya mula berterusan membaca artikel-artikel berkaitan dengannya.

Mengapa Israel bersusah-payah membina pangkalan dan pengaruhnya di Singapura?Apa kaitan Cina Singapura dengan Yahudi Zionis?Adakah terdapat apa-apa perancangan ketika Stamford Raffles menjejakkan kakinya di Pulau Singapura?Apa hubungan Bangsa Melayu dengan Bangsa Yahudi?Apakah dia alter terahsia Bangsa Melayu?.Apa yang terjadi 2000 tahun sebelum Masehi di antara Melayu dan Yahudi? Semua persoalan ini akan terjawab di dalam siri artikel yang penuh dramatik ini.Artikel ini berasal dari kompilasi tulisan Lodgekeeper dan temuramah-temuramah yang dibuat dalam masa yang berasingan. Selamat Membaca.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.: Search Anything Here :.