Sabtu, Mei 28, 2011

Setiap Umat Pernah Didatangi Nabi

Assalamualaikum.

Mohon 1000 kemaafan kepada pelawat2 yang x jemu2 menziarahi blog saya ni. Saya terpaksa akui selama 2 minggu kebelakangan ini situasi saya agak kurang baik dengan bebanan tugasan kerjaya di samping tekanan terhadap pengajian saya. Idea di kepala memang banyak, tapi nak mulakan penulisan punya la payah kerana dalam masa sama saya juga sedang dalam proses untuk memulakan penulisan ilmiah (research) sarjana saya.

Untuk itu di sini ingin saya kongsikan sebuah artikel yang terus terang saya katakan saya ambil untuk pengetahuan kita semua. Mungkin idea ini boleh menjurus kepada konflik di akal lantaran ia adalah sesuatu yang di luar jangkauan, namun pada saya tak salah untuk kita membuka minda untuk mencerna akal dan hati kepada sebuah maklumat baru, yang mungkin dapat membuka ruang di fikiran kita untuk lebih berfikir secara kritis dan analitikal. Jadi, terimalah untuk kali ini;

Setiap Umat Pernah Didatangi Nabi


_________________________________________________________________________

Tuan-puan semua...
setiap bangsa di dunia ini pernah didatangi Nabi...
dan ingat...
tidak semua Nabi direkodkan di dalam Al-Quran...
peganglah kata2 kami ini ye....kerana apa ?

Kerana Allah itu Maha Adil...
mari sini anak-anak cucu-cucu ku sekalian alam...
mari sini atuk nak bercerita SEJARAH TAMADUN DUNIA...
mari sini rapat2...
========================================
Dan Kami turunkan kepadamu Al-Quran...
agar kamu menerangkan kepada umat manusia...
apa yang telah diturunkan kepada mereka...
dan supaya mereka memikirkan dengannya !!!
(Al-Quran, An-Nahl, Ayat 44)

Sesungguhnya...
Allah tidak berbuat Zalim kepada manusia sedikitpun...!!!
akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri sendiri...!!!
[Al Quran]
[Surah Yunus]
[Ayat 44]

Al-Quran itu...
tiada lain hanyalah peringatan,
bagi seluruh penghuni alam semesta !!!
(Al-Quran, Al-Takwir, Ayat 27)

Dan...
Tiada 1 umat pun...
melainkan telah ada padanya seorang pemberi peringatan...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]
========================================

Setiap tamadun gemilang (yang di dalamnya penuh dengan soSIAL),
PASTI pernah didatangi sekurang2nya seorang Nabi !!!
setiap tamadun yang mempunyai kerosakan akhlak,
tidak Allah sewenang2nya memBALAkan penduduk itu,
sebelum dikirimkan kepada mereka,
seorang pemberi peringatan dari kalangan mereka sendiri.

Tuan-puan sekalian,
kami ingin katakan di sini,
setiap nabi menyampaikan ajaran yang sama sahaja,
iaitu TAUHID (berserah kepada Allah yang 1)
Tuhan itu 1 tiada 2 dan tidak sama dengan yang baru,
tuhan tidak boleh disamakan dengan makhluk,
tuhan tidak boleh disamakan dengan jasad2 alam semesta...
apakanlagi terikat dengan ruang & masa,

Tuan-puan...
Inilah mesej2 yang sama sahaja setiap Nabi sampaikan,
termasuklah Nabi Adam kepada anak2nya (batch pertama...)
dan sebelum kemangkatan Adam...
sehinggakan anak2nya yang telah berkembang pesat maju
ketamadunannya...
telah mula hilang panduan hidup mengenal tuhan yang 1,
kerana lalai dengan nikmat dunia,
salah 1 nya ialah nikmat teknologi...
kerana itulah...
Idris diangkat statusnya menjadi Nabi berpangkat Rasul,
untuk memberi salam peringatan pada umat tamadunnya
yang semakin canggih tapi terlalu soSIAL...
ketamadunan umat Idris telah menjadi semakin hebat,
dan kemuncaknya sehingga bertembung dengan era Nuh...
Nuh telah dipilih menjadi 1 lagi nabi berpangkat Rasul
untuk memberi salam peringatan kepada tamadunnya...
dan...
mesej2 nasihat yang sebelum ini disampaikan Idris,
hanya tinggal beberapa kelompok sahaja yang mengikutinya,
maka menjadi tanggunjawap Nuh lah memberi peringatan terakhir,
kerana umat baginda diancam BALA yang super Maha Besar...
tetapi bala itu Allah tahankan kerana Allah taknak turunkan pun...
sebab apa...???

Sesungguhnya...
Allah tidak berbuat Zalim kepada manusia sedikitpun...!!!
akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri sendiri...!!!
[Al Quran]
[Surah Yunus]
[Ayat 44]

Tetapi memandang umat Nabi Nuh amat menderhaka,
dan mengejeknya membina kapal terbesar di dunia,
dan berfoya2 & beromen2 sambil mengacah2 Nuh...
dan bertanya bila nak sampai BALA nya itu ???
dan bertambah pelik lagi...
Nuh & kawan2nya yang tidak bangsawan lagi miskin itu,
membuat kapal MEGA di atas daratan yang jauh dari laut,
hari ini boleh lah anda katakannya sebagai KERJA ORANG GILA,
kerja bodoh lagi SENGAL dan buang beras current aje...

...itu sebab selama ini kami pesan kepada anda semua,
bila baca kiriman2 kami,
baca dengan mata hati...
ok...berbalik2...

Cacian demi sindiran diterima,
Nuh diacah2 dengan BALA...
Allah sendiri takmau turunkan bala kerana prinsip Allah ialah:
Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Tapi sayang 1000 kali sayang...
Nabi Nuh tak seperti Nabi Muhammad....
Nuh telah menggunakan keMAKBULan daulatnya,
dan menggunakan satu2nya keramah & syafaat
yang sepatutnya boleh beliau gunakan di padang Mahsyar,
tapi telah digunakan lebih awal di alam dunia...
lebih menyedihkan...
keMAKBULan keramatnya digunakan untuk menghapuskan
kaumnya sendiri...
Doa Nabi Nuh serta merta dimakbulkan...

Sesungguhnya...
Allah tidak berbuat Zalim kepada manusia sedikitpun...!!!
akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri sendiri...!!!
[Al Quran]
[Surah Yunus]
[Ayat 44]

Dan anda sendiri boleh tahu apa kesudahannya bukan ???
=========================================

Apakah benar setiap bangsa2 dunia ini pernah didatangi Nabi,
jawapan kami,
ya MEMANG BENAR !!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dan...
Tiada 1 umat pun...
melainkan telah ada padanya seorang pemberi peringatan...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sebagai contoh...
Tamadun Cina...
Tamadun Cina merupakan antara tamadun yang sopan & santun,
penuh dengan undang-undang dan hidup masyakatnya penuh
sistematik seperti juga bangsa Melayu (yang akan kami ceritakan)...
Sekiranya anda meneliti sejarah Dinasti Cina,
banyak ilmuwan2 mereka adalah manusia2 yang tiada tandingan,
setiap kata2 ilmuwan mereka dijadikan rujukan undang2...
malahan telah diKITABkan di atas kepingan buluh2...
sehinggakan hidup bangsa cina rukun & damai,
tak ubah seperti model negara Islam berkhalifah...
Sekiranya anda mendalami ajaran Buddha & Tao,
ada konsep TAUHID yang diajarkan oleh semua nabi2...
iaitu Tuhan itu 1...
hasil kajian kami mendapati,
Buddha adalah nama seorang Nabi,
tapi tidak dipastikan baginda berpangkat Rasul atau tidak...
ajaran Buddha amat2 menitik beratkan mengenal tuhan
dan melempiaskan keadilan kepada semua makhluk2...
ajaran Buddha mempunyai susurgalur dengan Hindu...
dalam kitab Hindu bahasa sanskrit yang asal...
ada menceritakan tentang kisah Ibrahim dan anak2nya...
dan lebih hebat lagi...
di dalam kitab VEDA mempunyai nama Nabi Muhammad,
dan 10 sahabat nabi yang dijamin masuk syurga...
juga terdapat dalam kitab Hindu itu
(cuma nama sahaja lain, tapi MAKNA sama...)
dan tuan-puan sekalian...
untuk menjadi ulamak2 Hindu...
mereka perlu belajar bahasa sanskrit...
siapakah raja bahasa SANSKRIT ???
kepada siapakah bahasa itu perlu dituntut...
jawapannya BANGSA MELAYU di hujung dunia...
Bahasa Kerabat Raja-Raja Dunia...

Tahukah anda...
semua candi2 dan borobudur2 di seluruh dunia ini,
hampir sama sahaja binaannya dengan seni Melayu,
anda boleh perhatikan binaan candi2 oleh Tamadun Aztech & Maya,
Kemboja, Vietnam, Sumatera, di jawa,
semuanya mempunyai seni tunggal yang sama,
cuma ukirannya sahaja berbeza (sebagai identiti tempatan)

Candi2 yang dibina ini kalau anda perasan,
akan dibina mengadap ke arah barat,
lebih tepat lagi kami katakan ke arah KIBLAT...
dan ini termasuklah piramid GIZA di Mesir,
juga binaannya mengadap Kiblat...
tahukah anda...
binaan2 ini adalah bangunan2 ibadat untuk sembah Tuhan yang 1.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dan...
Tiada 1 umat pun...
melainkan telah ada padanya seorang pemberi peringatan...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++


Tuan-puan...
ajaran nabi2 kalau tidak direkodkan dengan baik,
akan terpesong akibat perjalanan masa...
ajaran menjadi ibadat...
ibadat menjadi amalan...
amalan menjadi budaya...
budaya menjadi upacara...
bulan berganti tahun...
tahun berganti beratus2 tahun...
sejarah menjadi mitos...
mitos menjadi lagenda...
dan akhirnya...
manusia berpangkat Nabi itu tadi,
dibinakan oleh pengikutnya sebuah patung sebagai kenang2 an...
untuk dihormati dari zaman ke zaman...
zaman berubah menjadi ribuan tahun...
patung yang dibina disembahnya pula...
itulah yang terjadi kepada banyak agama2 dunia,
seperti BUDDHA & HINDU...
dan tidak terkecuali agama Nabi Isa...
juga dibinanya patung Mariam & patung Isa....
fikir2kan tuan-puan...
jarak Nabi Isa & Nabi Muhammad hanya 600 tahun ++ sahaja,
tetapi pengikutnya hari ini telah binakan patung untuknya...

Kenapa ajaran Nabi Muhammad boleh kekal sampai sekarang ?
sebabnya ada rekod Hadis...
itulah bezanya...


Setiap Nabi & Rasul membawa ajaran tauhid...
dan setiap tauhid adalah ISLAM...
hanyasanya pada zaman Muhammad sahajalah,
ajaran yang dibawa baginda nabi, telah Allah namakan sebagai ISLAM...
ini dibuktikan dengan FIRMAN berikut:

++++++++++++++++++++++++++++++++
"...Pada hari ini Aku sempurnakan bagimu agamamu,
dan Aku cukupkan nikmatKu untukmu,
dan Aku redho Islam menjadi agamamu..."
[Al-Quran]
[Surah Al-Maidah]
[Ayat 3]
++++++++++++++++++++++++++++++++

Bagaimana dengan Tamadun Melayu ???
Bagaimana dengan Tamadun Aztech ???
Bagaimana dengan Tamadun Maya ???
Bagaimana dengan Tamadun Pyramid Bosnia ???
Pernahkah tamadun mereka pernah disinggahi Nabi ???
Jawapannya = YA, bahkan 100%


Sebab apa:


POINT 1:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mengembaralah kamu di planet bumi...
kemudian perhatikanlah...
bagaimana akibat buruk yang menimpa...
orang-orang yang mendustakan Rasul-rasul itu...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]


POINT 2:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dan...
Tiada 1 umat pun...
melainkan telah ada padanya seorang pemberi peringatan...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++


Tuan-puan semua...
tidak semua Nabi direkodkan nama2nya di dalam suhuf & kitab...
sedangkan...
4 kitab utama yang diturunkan dari Allah melalui Jibril kepada Rasul,
telah diturunkan 3 darinya dalam bahasa Hebrew (bahasa Yahudi),
1 darinya dari bahasa Arab...
(dari sini anda kena fikir panjang...,
adakah anda dilatih oleh ulamak sekitar anda untuk berfikir dulu,
sebelum telan bulat2 ???)
* tak ramai ulamak sebenarnya nak cerita benda2 ni...


Pointnya apa ???
pointnya ialah...
Dalam banyak2 nama Rasul dalam Al-Quran,
25 darinyalah yang kita kena hafal...
tetapi...
tidakkah anda tahu,
jumlah Nabi berpangkat Rasul = 313 orang lelaki
sedangkan...
jumlah Nabi = beribu2 orang lelaki (pada setiap tamadun)
dan...
Muhammad adalah penutup bagi (semua Nabi & Rasul)


Oleh itu,
menggunakan konsep penciptaan Allah terhadapa makhluk,
iaitu
Al-Rahman & Al-Rahim
ke manakah perginya saki baki beribu2 orang Nabi itu ???
adakah semua Nabi2 yang Allah pilih di kalangan orang lelaki,
hanya ditimbulkan di bumi ARAB ???
jawapannya = TIDAK !!!
kerana apa...
sebab sekiranya Allah turunkan semua nabi2 di 1 benua sahaja,
maka tiadalah keadilan bagi manusia di kawasan lain,
dan oleh itu...
manusia di kawasan itu boleh CLAIM & tuntut di padang Mahsyar,
sebab diorang tak diberikan peringatan...
tapi sayang 1000 kali sayang...
bukankah ALLAH MAHA PENYAYANG ?


========================================
Dan Kami turunkan kepadamu Al-Quran...
agar kamu menerangkan kepada umat manusia...
apa yang telah diturunkan kepada mereka...
dan supaya mereka memikirkan dengannya !!!
(Al-Quran, An-Nahl, Ayat 44)


Sesungguhnya...
Allah tidak berbuat Zalim kepada manusia sedikitpun...!!!
akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri sendiri...!!!
[Al Quran]
[Surah Yunus]
[Ayat 44]


Al-Quran itu...
tiada lain hanyalah peringatan,
bagi seluruh penghuni alam semesta !!!
(Al-Quran, Al-Takwir, Ayat 27)


Dan...
Tiada 1 umat pun...
melainkan telah ada padanya seorang pemberi peringatan...!!!
[Al Quran]
[Surah Faathir]
[Ayat 24]
========================================

Ingat klu kami ini...
semua binaan2 pyramid...
adalah dibina oleh orang yang sembah ALLAH,
tetapi umatnya yang selepas itulah menggantikannya dengan
upacara syirik...
termasuklah candi2 & diisinya candi2 itu dengan patung2 & berhala,
dan tidak terkecuali...
bangunan Kaabah,
Kaabah asalnya dibina oleh seorang Nabi & anaknya...
lihatlah sejarah...
Kaabah pernah dimasukkan patung2 berhala di dalamnya bukan ?
betul tak tuan-puan ?
Kerana Nabi Muhammad Rahmat Alam Semesta,
segala2nya telah berubah & bersih...
patung2 berjaya dikeluarkan dari Kaabah...
tapi bagaimana dengan pyramid2 dan candi2 ???
ya...
nasib mereka tak berubah,
sebab dikuasai kafir dan kekallah di dalamnya kubur2 dan patung2...
makanya...
kekallah candi2 dan tugu2 tamadun2 silam
kekal di dalamnya ada patung2 buddha (oleh pengikut2 yang terpesong)
dan sejarah yang benar akhirnya dipalsukan...
maka dituduhnyala manusia2 silam ramai yang kafir
sebab sembah patung & berhala...
soalan bonus untuk tuan-puan...
sebelum kedatangan ajaran Tauhid daripada Nabi Muhammad
melalui sahabat2nya yang belayar ke Nusantara,
adakah anda yakin 100% bahawasanya seluruh penduduk Nusantara & China,
benar2 100% menyembah berhala ????????????????????????????
anda yakin dengan jawapan anda ?????????????????????????????
kalau anda yakin,
di manakah anda hendak campak agama HANIF Nabi Ibrahim ?
anda kenal siapa Keturah ???
carilah sampai dapat...
telah kami ceritakan dalam ALTER TERAHSIA BANGSA MELAYU.

Ini belum lagi kami nak cerita tamadun Azazil sebelum jadi Iblis.
Belum lagi nak cerita Tamadun Jin dan pertemuan dengan Nabi...
siapa lagi kalau bukan Nabi Muhammad pemimpin alam semesta kita...

Inilah sejarah dunia tuan-puan...
banyak lagi yang korang tak tahu sebenarnya...
tapi boleh jadi juga,
apa yang anda tahu...
tak pula kami tahu...
tapi bukankah apa yang kami bagitau ini...?
tidak seperti respon2 negatif anda pula...
kerana apa ye,
kerana kami membuat PENCERAHAN pada dunia dengan Bahasa MELAYU,
sedangkan anda diPANCARkan...
walaupun yang sedang dipancarkan,
sentiasa memantulkan...
bersama2lah kita NASIHAT-MENASIHATI.

Jadilah pemuda-pemudi Surah Al-Asr.
Nota:
apa yang diceritakan di atas,
insya Allah tidak mensyirikkan...
tetapi kerana pengetahuan SEJARAH TAMADUN MANUSIA & JIN lah,
sepatutnya menyebabkan anda menjadi MUSLIM yang hebat,
menjadi Mukmin pula,
dan menambahkan iman pula....
bukan bertanyakan soalan2 yang menjatuhkan maruah seseorang...

...Tunjukkan kepada ku jalan yang lurus...
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Fatihah ]
[ Ayat Ke - 6 ]

...Dan kepada Allah jualah...
tertentunya urusan memberi panduan...
yang menerangkan jalan yang lurus...
dan di antara jalan-jalan yang dituju...
ada yang terpesong dari kebenaran...
dan jika Allah kehendaki,
tentulah Allah memberi petunjuk kepada kamu semua. !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 9 ]

...Jika kamu sangat mengharapkan...
agar mereka dapat petunjuk,
maka sesungguhnya Allah tiada memberi petunjuk
kepada orang yang diSESATkan-Nya,
dan sekali-kali mereka tiada mempunyai penolong !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 37 ]

...cahaya berlapis cahaya...
Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya...
kepada NUR hidayahNya itu...
dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal bandingan...
untuk umat manusia...
dan Allah Maha Mengetahui akan setiap sesuatu !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nur ]
[ Ayat Ke - 35 ]

==========================
BUT YET MANY OF YOU ALWAYS DENY !!!
==========================


Wassalam.
19 January 2011
Rabu
12:25 malam
(Waktu Langkasuka, Seri Berjaya, Tanah Melayu)

Free Counter

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SALAM MESRA

Assalamualaikum w.b.t

Terima kasih atas kesudian berkunjung ke blog ini. Sejak akhir-akhir ini statistik menunjukkan adanya kunjungan dari pelawat-pelawat yang mencatatkan kekerapapan lawatan bagi sesetengah entri dalam blog ini. Kebanyakannya entri yang berkaitan dengan s]umber manusia, pengurusan organisasi dan seumpamanya. Siapa pun anda, plagiat merupakan sesuatu yang tidak beradab tanpa meminta izin terlebih dahulu dengan apa jua cara. Apapun, diharapkan agar mana-mana entri di dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada anda.