Carian Daripada Blog Ini

Selasa, Mei 31, 2011

Surat Terbuka Kepada KWSP



Mohd Suhaimi bin Mohd Nizam
Sepang, Selangor
...
Rujukan Tuan : 15/2/2-0635-1

Tarikh : 27hb. Mei, 2011

Pengarah
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja
Bangunan KWSP, Jalan Gasing
46598 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan

Dengan Nama Allah, Maha Pengasih, Maha Penyayang.

Tuan,

PER : ARAHAN MEMBERHENTIKAN CARUMAN KWSP DAN PENUTUPAN AKAUN KWSP
NO. AHLI KWSP : 18852733

Merujuk perkara di atas serta surat pihak tuan kepada Persatuan Pengguna-Pengguna Islam yang bertarikh 12hb. Mac 2007 dirujuk.

1. Saya dengan rendah diri ingin mengajak diri saya dan tuan supaya dapat bertaqwa kepada Allah dengan mengikuti segala perintah-Nya dan menjauhi semua larangan-Nya; ingatlah segala perbuatan kita di dunia ini pasti akan disoal oleh Allah SWT di Yaumil Hisab kelak.

2. Sudah sampai ke pengetahuan saya berkenaan dengan keadaan pengurusan wang simpanan saya yang tidak mematuhi syari'ah dimana ia sekarang bertambah dari sumber yang haram dan dimurkai Allah SWT;

3. Wang simpanan saya yang pihak tuan uruskan itu akan saya gunakan untuk tujuan menampung belanja meneruskan kehidupan di hari tua jika panjang umur insyaAllah; pada waktu dimana saya akan habiskan masa dengan amal ibadah sudah tentu sangat penting wang yang saya akan gunakan untuk makan-minum itu tidak dicemari oleh sumber yang haram dan dimurkai Allah SWT;3) Memang benar ada cadangan yang mengatakan wang itu boleh di"bersih"kan dengan kaedah menginfakkan bahagian faedah terkumpul wang simpanan tersebut setelah wang itu layak dikeluarkan, saya setuju dengan cadangan ini;

4. Namun kebimbangan saya lebihnya dalam keadaan dimana wang itu tidak sempat saya keluarkan, dimana saya akan meninggal dunia dalam keadaan ada dalam harta saya sumber yang haram dan dimurkai Allah SWT; tiada jaminan pula yang keluarga saya akan membersihkannya mengikut cadangan di atas, saya akan mati dalam keadaan tersiksa dan merana selama-lamanya;

5. Di dalam kubur, saya akan berbaring seorang diri setelah keluarga dan rakan-rakan tinggalkan saya dalam liang lahad yang meruap, gelita dan sempit, saya diberitahu lubang kubur yang sempit itu boleh jadi luas, jadi taman-taman syurga tempat peraduan saya menunggu Yamil Mahsyar; atau ia juga boleh jadi lebih sempit, menghimpit rusuk saya, saya tak dibenarkan tidur menunggu Yaumil Mahsyar, malah saya akan disiksa sampai hari kiamat - lubang kubur saya akan bertukar jadi lubang neraka Naudzubillah!

6. Saya mahu ingatkan tuan supaya dapat segera melaksanakan arahan saya ini, jika tuan gagal berbuat demikian maka tuan sebagai pengurus wang haram ini akan saya pertanggungjawabkan di hadapan Allah kelak dan dengan rasa takut pada Allah saya mahu ingatkan tuan bahawa azab Allah itu sangat pedih dan sangat berpanjangan Naudzubillah!

7. Dan sekiranya arahan ini bersalahan dengan Akta KWSP yang sedia ada, saya mohon dan merayu daripada pihak tuan agar dapat menukarkan simpanan saya dan majikan saya di dalam simpanan emas atau perak dan tuan boleh menyimpannya sehingga saya dibenarkan untuk mengeluarkan simpanan saya tersebut pada usia yang telah dibenarkan oleh pihak KWSP. Saya tidak akan membuat apa-apa tuntutan dividen daripada pihak tuan.

Wallahu'alam, saya sudahi surat ini dengan ucapan ribuan terima kasih, Jazaakallahu khairan.

Saya yang amat berharap,

_______________________________
MOHD SUHAIMI BIN MOHD NIZAM
No. Kad Pengenalan : 8X0X2X-71-5XX5

s.k. 1. Pejabat KWSP Cawangan Bangi
2. Persatuan Pengguna-pengguna Islam Malaysia

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..berjaya ke untuk ttp akaun kwsp??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.: Search Anything Here :.