Selasa, Mei 10, 2011

SOAL-JAWAB TEKA-TEKI AKHIR ZAMAN


Assalamualaikum... pada entry kali ini saya ingin berkongsi satu artikel soal jawab yang saya utarakan kepada seseorang (mungkin organisasi) terhadap pelbagai isu yang boleh dikatakan hangat dan ‘menakutkan’. Mungkin soalan-soalan ini tidak pernah terlintas di fikiran dan mungkin juga ada hal yang meragukan timbul dalam hati namun tidak pula ditemukan jawapannya. Maka di sini terdapat beberapa soalan yang saya timbulkan telah dijawab dengan baik. Kalau puan jawapan itu dirasakan tidak memenuhi kehendak hati atau juga bakal menimbulkan kontroversi dan konflik maka saya rasa ia tidaklah menjadi hal kerana tatkala setiap persoalan tentu ada jawapan. Mahu menerima atau tidak, itu belakang kira. Waalahu a’lam.

1-adakah kematian osama bin laden telah ade signalnye spt kejadian2 dasyat lain, dan apekah impaknye ke atas dunia sepeninggalannya?
kematian "Obama" Bin Laden sudah pasti mewujudkan karektor baru yang akan menyebabkan Israel bakal meluaskan petanya sehingga tertunai sudah keluasan yang sama dalam kitab Talmut dalam pelbagai2 asbab2 yang perlu direka untuk ke arah itu.

2-apakah pandangan DE terhadap prema SAI... BABA yg dikatekan punyai kehebatan luar biasa, adekah beliau ini salah satu watak yg berperanan dalam kemunculan tanda2 akhir zaman, apakah peranannya?
Sai Baba adalah salah 1 karektor kecil Dajjal sebelum muncul
Al-Masih Dajjal yang sebenar. (sila study Dajjal2 kecil sebelum tibanya dajjal sebenar)

3-dalam banyak2 info n 'amaran' yg dikeluarkan oleh DE, kelihatan seolah2 dunia ni makin haru-biru dr pelbagai sudut sehngga seolah2 mgkin al-masih dajjal, nabi isa n al-mahdi akan muncul dalam masa terdekat, sedangkan ramai yg merasakan kita espcially d malaysia situasinya masih aman damai?
3) ulamak di sekitar Nusantara sampai ke hari ini masih membisu tentang situasi signal tanda2 besar akhir zaman, lebih2 lagi yang berkait rapat dengan KERINGNYA TASIK GALILEE.
(sila study peranan ulamak yang Nabi cemuh...)
Nota: bukan semua ulamak bersikap begitu, tinggal lagi mereka ni terlampau berhati2,
sehingga ke tahap signal terbesar yang Allah hadirkan pun mereka tetap tunggu & melihat... kami di sini terikat dengan perjanjian... oleh itu kami hanya melepaskan melalui pena maya... sebab itu kami menjemput SHEIKH IMRAN HOSEIN menjelaskannya... itupun masih diketawakan oleh ramai orang... Bak kata Sheikh... when this happen... then you will remember me.... but you will look like CATTLE !!! kapasiti kami terlalu berkuasa dalam bentuk penulisan... oleh itu hargai kewujudan kami & selagi Sheikh masih hidup ok. 
4-mendengar dan membaca 'amaran' n info2 bekaiatan akhir zaman dari DE dan sumber lain mmbuatkan saya rasa hilang mood nk kerje n belajar, terasa nk tumpukan pada amal ibadah saja...bolehkah?
belajar & kerja juga ibadat. jangan kerana signal2 yang kami hadirkan ini menyebabkan anda ibadat dan zuhud semata, islam itu luas maknanya, jalur lebarnya luas dan diri anda ada kaitan dengan masyarakat anda, boleh jadi sentuhan anda terkesan untuk beribu2 manusia lain, so, jangan ada putus asa, kerana itu adalah kunci kemasukan geng2 syaitan untuk memesongkan semangat suci awak yang asal itu...
5-ya atau tidak, pihak DE telah mgakui Pemuda Bani Tamim dan serban biru itu telah atau pernah muncul disekitar kita?
sebahagian dari Angkatan Panji xxxxxxxx dan Bani xxxxxxx telah pun sedia ada di sekitar kita, mereka hanya 1 per 13 dari batalion2 yang akan membentuk perjalanan ke barat.
NOTA:
jgn duk perasan yang 100% angkatan tentera terahsia adalah dari bangsa anda semata2, tolong study geografi perjalanan ke barat, dan study kenapa Nabi ada sebut perkataan salji.....bangsa lain juga akan melepaskan pejuang2nya yang serba mistis lagi hebat dalam perjalanan yang lama itu, jangan lupa kaum wanita ada peranan penting, study sendiri.......

6-bagaimana pandangan DE ttg fahaman wahabi d arab saudi?adekah aqidahnya lurus seperti ASWJ dan kita leh berimamkan para imam arab mekah?tidakkah dasyat peranan pengikut fa...haman wahabi yg bkejasama dgn keluarga as-saud dgn bantuan british bg menjatuhkan khilafah uthmaniah?
Wahabi adalah salah 1 fahaman yang ekstrim, namun jatuh taraf sesat itu adalah urusan Allah, samada ibadat kita sah atau tidak itu juga menjadi urusan Allah, yang penting kita tunaikan apa yang fardhu, wujudnya fahaman2 Wahabi termasuklah wujudnya 4 mahzab yang berlainan iaitu Hanafi, Hambali, Shafi'e, sunnah ke , shiah ke, tetap telah melengkap signal Nabi Muhammad berkenaan kesudahan umat baginda, iaitu apa?

"...Umat yahudi telah berpecah kepada 72 bahagian...sedangkan umatku berpecah kepada 73 bahagian, yang masuk syurga 1 bahagian sahaja, merekalah Ahlul Sunnah Wal jemaah"
NOTA: kalau anda yakin anda ahlul sunnah waljamaah, masihkah anda berpakaian seperti Yahudi ? seluar jeans tu bila nak bakor ? masih pakai tai ? kalau batuk cakap excuse me ke sebut alhamdulillah ? semua pasukan MU anda hafal pemain2nya... siapa pula 10 sahabat yang dijamin syurga... Dekat restoran anda makan dengan garpu...
bangsa anda terang2 mengikut sunnah Nabi makan pakai tangan... nak ikut Nabi ke ikut yahudi ?
(NOTA:)
- Nabi tak pernah pun suruh kita ikut mazhab mana2...

- apa yang Nabi pesan, peganglah Al-Quran & Al-Sunnah

- sekiranya anda yakin yang mazhab yang anda pegang sekarang ini, adalah ke arah apa yang Nabi pesankan, maka teruskan keyakinan anda, dan mohonlah kepada Allah anda sentiasa di jalan yang lurus.
-boleh jadi ke-empat2 Mazhab ini adalah rahmat untuk umat Islam,
supaya dapat memilih yang terbaik yang bersesuai dengan apa yang Nabi Muhammad ajarkan. [Wallahu Alam...]

7-apa respon DE terhadap gerakan jemaah al-arqam yg diwartakan sesat sejak hampir 20tahun oleh kerjaan malaysia,tidak terjejas malah masih kekal mendapat pengaruh walau tidak diuar2kan.ajaran lain yg d wartakan sesat pon x mcm ni 'degil' malah makin gah.
salah 1 peranan dan kebagusan Al-Arqam ialah pertubuhan mereka telah memanfaatkan salah 1 sifat Rasululuah iaitu AMANAH. akibat kehadiran Al-Arqam lah,
budaya pemakaian tudung telah hidup di tanah MELAYU, dan budaya memakai tudung telah dihidupkan tanpa mati, walaupun pertubuhan ini telah dimatikan !!! inilah sumbangan Al-Arqam kepada masyarakat. Another thing was... Al-Arqam pencetus gelombang ekonomi...
kerana pertubuhan ini mengamalkan sikap TABLIGH (menyampaikan), lihat saja bisnes2 yang dijalankan pertubuhan Arqam, ketika era 80 han dan 90 han... hampir semua bisnes  makanan mentah telah dikuasai secara bersiholeh anak2 Melayu bertubuhkan Al-Arqam... kehebatan ekonomi anak Melayu berpayungkan Al-Arqam telah menjadi kegerunan ratusan tauke2 cina sehinggakan bisnes mereka lingkup... ini adalah salah 1 ALTER TERAHSIA yang berjaya Al-Arqam jentik, dan menaikkan prestij Melayu dengan kebangkitan ekonomi cara Nabi. Al-Arqam sangat bagus dan hebat dalam perancangan ekonominya, banyak kebaikan yang telah ditinggalkan oleh Abuya, boleh dijadikan sumber inspirasi sebagai kebangkitan kita, kenapa pertubuhan ini HARAM dan dihapuskan oleh kerajaan Melayu? Sebabnya = Abuya claim dia adalah XXXXXXXXXXXXX (itu sahaja sebenarnya, yang lain totally OK, study please.....)

8- mgkinkah pada padangan DE UMNO n PAS akan membuang ego masing2 lalu bgabung demi sebuah perpaduan melayu+islam?jika ya, apakah faktornya untuk ke arah itu? adekah mereka mnyedari bahawa daulah islam akan tertegak kembali di bumi malaysia lalu jika ya, kenapa mereka masih ego mempertahankan prinsip memasing?
sekian saja setakat ini..berbanyak2 syukran
 
PAS & UMNO akan bergabung di suatu hari yang Allah tentukan seperti mana ikrar sebahagian dari skuad kami untuk melihat bumi ini akan disatukan di bawah payung 1 NUSANTARA. 2 ular akan bergabung menjadi NAGA SAKTI. Ini adalah satu2nya ALTER TERAHSIA yang paling Maha Besar yang dimiliki oleh anak Melayu semenanjung tanpa mereka sedar pun (kecuali anda yang telah membaca komen ini), dan kalau ALTER ini berjaya dicantumkan,  maka Dinasty yang ditunggu2 akan muncul...!!!\ (...iaitu pemimpin ke 7)
simboliknya... sehingga kanak2 yang belum melihat motor aiskrim pun tahu  yang pakcik asikrim dahnak sampai... sebab iklan muzik motorsikalnya dari jauh dah dapat didengar.... apakah faktor penggabungan mereka ?
 
- satu aje...TAAT PADA RAJA... 
- kenapa nak taat ?  
- sebab depa dah kenal siapa AHLUL BAIT  
- sape plak AHLUL BAIT ? 
- 1 keturunan Nabi yang dipelihara DNAnya 
- apa kaitan dengan Sultan2 Melayu 
- sebab raja2 anda mewarisi DNA baginda 
- sebab apa plak ? 
- sebab keturunan Ibrahim & Muhammad telah berasimilasi di sini !!! 
- so...? 
- maknanya sinar ISLAM akan benar2 hadir dari timur !!!

NOTA:
 
Dari Abdullah bin al-Haris bin Jaz-uz Zabidi RA katanya, sabda Nabi Muhammad, 
“Akan keluar orang-orang dari Timur, lalu mereka mempersiapkan untuk Imam Mahdi, yakni tapak pemerintahannya.” (Hadis Rekod Ibnu Majah) 


 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SALAM MESRA

Assalamualaikum w.b.t

Terima kasih atas kesudian berkunjung ke blog ini. Sejak akhir-akhir ini statistik menunjukkan adanya kunjungan dari pelawat-pelawat yang mencatatkan kekerapapan lawatan bagi sesetengah entri dalam blog ini. Kebanyakannya entri yang berkaitan dengan s]umber manusia, pengurusan organisasi dan seumpamanya. Siapa pun anda, plagiat merupakan sesuatu yang tidak beradab tanpa meminta izin terlebih dahulu dengan apa jua cara. Apapun, diharapkan agar mana-mana entri di dalam blog ini dapat memberi manfaat kepada anda.